tisdag 22 juli 2008

Charter vs Reguljärflyg 0-1

Redan i vintras bokade vi flyget till medelhavet. Vi gick på kampanjen om billiga flygbiljetter. Med hotellt blev det inte så billigt som vi räknat med. Men jag måste säga att reguljärflyg har sina fördelar! Vi kunde välja att åka en tid på dagen som passade oss. Planet gick på exakt utsatt tid. Efter den inköpta smörgåsen fick barnen till och med pyssel. Tack för det! Då kunde jag koppla av med den impulsinköpta nya tidningen "Passion for Bussiness" eller "PfB" som de själva skriver.

Jag som bestämt mig för att försöka koppla bort jobbtankarnna under semestern blir inspirerad av att läsa om olika kvinnor i karriären. Känner lusten att satsa igen. Vore jag inte så feg och om jag hade en affärsidé skulle jag vilja starta eget. Men, med barn, hus och en massa fasta utgifter är det tryggt med att få sin ganska hyfsade lön varje månad. Men drömma kan man ju alltid. Trots föresatsen att inte tänka jobb upptas mina tankar till stor del av jobb och framtid. Känner att jag står vid ett vägval. Satsa på det jag har eller gå vidare.
Med flygplanspyssel och medhavd DVD och några favoritfilmer till barnen gick flygresan med riktigt bra. Nässprej före start och landning är ett tips för att slippa ont i öronen. Känns som vi fick en bra start på semestern. På något sätt känns reguljärflyg mer civiliserat än charter. När vi landat tog vi taxi direkt till hotellet. Skönt att slippa den sedvanliga rundturen i buss till en massa andra hotell. Reguljärflyg är perfekt för barn!

Inga kommentarer: