tisdag 22 juli 2008

Hotell för fakirer

Såvida man inte gillar att t.ex. sova på en spikmatta så var inte hotellet någon "hit" direkt. Varenda fjäder i sängen känns. Utsikten mot poolen som såg schysst ut var inte ens möjlig att få. Den delen av "hotellet" var privat. Lägenheterna som hyrs ut låg en bit bort...

Fast vad kunde man förvänta sig? Jag hade nog lyckats boka bland de billigaste lägenheterna i hela byn. (Efter timmar framför datorn!) Men mitt naiva jag trodde - eller snarare hoppades - att hotellet skulle vara ett sådant där kap som man läser att folk gör.

Nu ångrar jag bittert att vi inte spenderade ett par tusenlappar till på boendet. Drömmer om hotell med poolområde och barnklubb. Men det kändes helt rätt när jag bokade. Vi skulle egentligen inte åka utomlands alls eftersom vi har och kommer att lägga åtskilligt av pengar på husrenovering. Men vad spelar då ett par tusenlappar hit eller dit för roll?

Känns helt sjukt. Vi har båda bra jobb och hyfsade löner. Och här sitter vi i ett sunkigt lägenhetshotell. Det är så lyhört så att man tror att man sover under ett vattenfall när grannen duschar. Åhh... ångrar ångrar ångrar! Vill bo bra!!! Varför inte satsa när man ändock åker?

Snålheten bedrog visheten, igen.

Inga kommentarer: