måndag 28 juli 2008

Mat på flyget tack! (Charter - reguljärflyg 1-1)


Är inte längre helt övertygad om reguljärflygets förträfflighet. Numera ingår ju ingen mat. Man kan köpa smörgåsar, smörgåsar eller en sallad. Om man har tur! Vi satt längst bak i planet och när matvagnen kom till oss var de mesta slut. Grr...

Jag är inte särskilt förtjust i att äta smörgåsar till mat. Så jag längtade faktiskt efter chartermaten. Men vi kunde inte ens köpa smörgåsar (jo en tråkig sort som jag inte ville ha), vilket faktiskt är än värre än smörgåsar. Trodde aldrig att jag skulle längta så mycket efter chartermat som jag gjorde på denna flygning. På charterflyg kan man dessutom förboka mat så att man vet att man får något att äta!

Att flyga reguljärt har blivit som att åka tåg. Folk tar med sig egna smörgåsar och chips. Det gjorde inte vi. Denna gång. Nästa gång ska jag ladda med rejäl picknick!

Tillbaka med maten på flyget! Jag betalar gärna men låt mig förboka så att jag vet att jag får mat!

Inga kommentarer: