söndag 10 augusti 2008

Semestern är slut - låt stressen börja...

Har ingen jobbångest. Ska faktiskt bli lite skönt att börja jobba igen. Konstigt nog. Jag som är är ganska trött på mitt jobb och vill vidare. Men samtidigt gillar jag det. Gillar att komma in på jobbet. Starta datorn, hämta en kopp kaffe och gå igenom mailen. Småprata med någon kollega.

Samtidigt bävar jag lite inför att återgå till vardagen. Våren var tuff. För mycket jobb. Inte lätt att få ihop det med två småttingar hemma. Alldeles för lite egentid vilket gör mig på dåligt humör. Men - precis som förra hösten - har jag och maken besämt oss för att strukturera upp vardagen för att minska stressen. Blev inte så mycket av de goda föresatserna förra hösten. Men nya friska tag nu!

Nu ska jag leta fram extrakläder & regnkläder till barnen och inte minst något jag kan klä på mig själv i morgon. Hoppas att inte sommarens goda viner satt sig för mycket runt midjan!

Inga kommentarer: