tisdag 12 augusti 2008

Sömn kan vara lösningen

Av de goda ambitionerna med åtgärder för att minska stress har inte mycket blivit av. La fram ungarnas kläder första kvällen. That's it. Inge mer. Jo förresten, idag lagade jag mat som räcker till i alla fall en ytterligare middag. Och ska snart gå och lägga mig och läsa en bra bok istället för att sitta framför datorn och häcka.

Är helt övertygad om att mitt liv kommer bli bättre med mer sömn. Vet bara inte när jag ska få tid. Det är ju så skönt att vara uppe när ungarna somnat. Lugn och ro en chans till egentid. Vad den nu är värd om man alltid är komatrött. Därför - i säng i hyfsad till i alla fall ett par kvällar i veckan för mer energi till de andra. De andra kvällarna. De andra personerna i min familj. Och även till jobbet så att jag blir effektivare där. Då kan jag ju gå hem fortare!

Inga kommentarer: